Efficiënt werven en adviseren: de vernieuwde ITDS website
Ontwikkel en nieuwe WordPress website, gekoppeld aan recruitmentsoftware Bullhorn. ITDS is zakelijk dienstverlener en verwacht dat de website leads genereert. ITDS is natuurlijk ook altijd op zoek naar nieuwe collega’s en daarom dient de website tevens als wervingstool.
ITDS
ITDS Business Consultants is een adviesbureau voor financiële dienstverleners. Sinds 1998 werken ze voor aansprekende Nederlandse en internationale verzekeraars, banken en pensioenfondsen.
Deze ervaring combineren ze met diepgaande kennis van technologie, wetgeving en digital marketing. Want op dat snijvlak liggen de oplossingen die het verschil maken.


De website
De oude website van ITDS was ontwikkeld in een front-end pagebuilder. Dit leverde het beheer een aantal problemen op zoals een (te) lage pagespeed, ingewikkeld beheer en problemen met updates. De website stelde de klant niet in staat om de website naar wens aan te passen.
Dit was een mooi moment om niet alleen de gebruikte techniek, maar ook het webdesign aan te passen. Via een uitgebreide wireframefase, heeft Sturdy Digital een nieuw webdesign ontwikkeld. Dit design is vervolgens uitgewerkt in Sturdy Skeleton waardoor de klant nu eenvoudig de content kan beheren, binnen de gestelde designkaders maar met alle vrijheid in content en concept.
Het nieuwe design is Big & Bold. Grote elementen, met de focus op de juiste posities.
Koppeling met Bullhorn
ITDS heeft alle recruitmentprocessen ingeregeld in Bullhorn: een Application Tracking System gebouwd op Salesforce. De website speelt de rol van voorportaal voor deze software. Recruiters plaatsen vacatures in het systeem. Via de door ons ontwikkelde API-koppeling worden deze automatisch gepubliceerd op de website.
Sollicitaties worden via de API ingeschoten in Bullhorn en aan de juiste vacature gekoppeld. Zo hebben recruiters direct inzicht in de sollicitant en kunnen alle (geautomatiseerde) recruitmentprocessen starten.
Uiteraard wordt de vacature ook gelijk aangeboden in de datafeed voor de diverse jobboards en wordt de structured data van de vacature opgebouwd zodat crawlers de vacature op de juiste manier kunnen oppikken.
Wanneer een nieuwe vacature online verschijnt, wordt de marketing afdeling van ITDS hiervan automatisch op de hoogte gebracht. Nu zijn zij aan de beurt om de content waar mogelijk nog handmatig te verrijken of te verbeteren.
Cost per hire
Als online marketeer bij ITDS wil je om te beginnen weten welke promotie wat oplevert. Je wilt uiteraard weten wat de kosten per sollicitatie zijn zodat kanalen goed kunnen worden ingezet.
Maar wat je eigenlijk wilt weten, is hoeveel het heeft gekost om een hire, het daadwerkelijk aannemen van een nieuwe collega, te realiseren. Niet elke sollicitant wordt immes aangenomen. Om die kosten inzichtelijk te maken hebben we in samenwerking met het team van Talent&Pro een systeem ingericht. Google Analytics, Connexys en Power BI werken hierin samen.
Het resultaat? Kristalhelder inzicht in welke kanalen rendabel zijn en welke niet. Zo ondersteunt website techniek rendabele online marketing en landen budgetten daar, war ze het meeste opleveren.
