De ideale werkwijze voor recruitment sites
ATS koppelingen
Doordat wij veel werken voor recruitmentbedrijven, hebben we ook veel koppelingen gelegd met Applicant Tracking Systems (ATS). Een ATS is vooral geschikt voor bedrijven die veel sollicitaties verwerken. In plaats van dat iemand alle cv’s en brieven handmatig moet sorteren, gebruiken ze een ATS als digitale assistent voor personeelszaken:
Ruime ervaring met ATS-koppelingen
Begrip van recruitmentprocessen
Doormeten van Cost per hire
Volledig geautomatiseerde werkwijze
Applicant tracking
Een ATS automatiseert onder andere de volgende processen:
Een ATS is dus een softwaresysteem dat bedrijven helpt om sollicitaties en kandidaten te beheren, zodat het overzichtelijker, sneller en efficiënter gaat.
API-koppeling tussen WordPress en ATS
Sollicitaties vinden vaak online plaats. Bij de koppeling van een WordPress website aan een ATS is het daarom van belang dat:
- Alle vacatures automatisch vanuit het ATS op de website kunnen worden gepubliceerd
- Alle sollicitaties, gekoppeld aan de juiste vacature in het ATS worden geschoten.
Dit is de basis van elke ATS koppeling die wij verzorgen.
Slimme uitbreidingen
Als de basisprocessen soepel lopen, is er vaak behoefte aan verdiepende technieken. Denk hierbij aan:
Natuurlijk is het fijn om te weten wat een sollicitant kost, maar als je echt goed met je marketingbudgetten wilt omgaan, wil je weten waar de hires (de daadwerkelijk aangenomen kandidaten) vandaan komen. Dan is het van belang dat we de cost per hire kunnen doormeten.
Door een slim samenspel tussen de site, het ATS en Google Analytics kunnen we dit inzicht verzorgen. Dat geeft jou de mogelijkheid om precies daar je budget te spenderen waar de beste kandidaten te vinden zijn.
De vacaturetekst die uit een ATS komt beperkt zich meestal tot de inhoud van de vacature. Om een vacature aantrekkelijk te presenteren is echter meer nodig. Sfeerfoto’s, een goede werken bij tekst of een video voegen veel waarde toe.
We kunnen op basis van vacature kenmerken relevante website content aan de vacature koppelen. Zo maakten wij voor onze klant TMI een systeem dat automatisch sfeerfoto’s plaatst bij vacatures. Hierbij tonen we andere foto’s aan artsen dan aan medewerkers van een kinderdagverblijf. Voor beiden ontstaat zo een relevante omgeving met een zachte landing. Dus meer kans op succes!
Een vacature is een gestructureerd post type. Er zijn veel kenmerken die door Google en Indeed kunnen worden herkend.
Wij koppelen de vacature kenmerken als bijvoorbeeld salarisindicatie, opleidingsniveau en aantal uur per week automatisch aan de juiste datavelden zodat voor de spiders een zeer leesbare vacature ontstaat. De content op een presenteerblaadje! Vooralsnog zorgt dit er gelijk voor dat je in Google for Jobs verschijnt.
Alle aangeboden vacatures komen in een XML-feed te staan. Een dergelijke feed is nodig voor het adverteren op jobboards zoals Indeed. Vaak worden hier strenge eisen aan gesteld. Zo dient de tekst in de feed exact gelijk te zijn als op de pagina.
Wij zorgen ervoor dat de feed automatisch wordt gegenereerd op basis van de website content zodat die zo aantrekkelijk mogelijk, én in het juiste formaat wordt aangeboden.
Bij veel van onze klanten zien we een scheiding in werkzaamheden tussen recruiters en marketeers. Hierbij plaatst de recruiter een vacature in het ATS, maar is de marketeer verantwoordelijk voor de promotie daarvan.
Daarom sturen wij de marketeer een mailtje als er een nieuwe vacature wordt ingeladen op de website. Hij of zij kan dan gelijk kijken of de vacature te optimaliseren in voor SEO of advertising. Op deze manier blijft iedereen in zijn eigen tool werken, maar blijven er geen kansen liggen!
Ervaring die telt
Sturdy heeft ruime ervaring met ATS-koppelingen. Wij koppelden eerder deze systemen aan WordPress:




Ik wil mijn ATS aan mijn WordPress website koppelen
Contact
"*" geeft vereiste velden aan