Let’s get Sturdy
Collega's kijken samen naar een beeldscherm en overleggen.
De ideale werkwijze voor recruitment sites

ATS koppelingen

Doordat wij veel werken voor recruitmentbedrijven, hebben we ook veel koppelingen gelegd met Applicant Tracking Systems (ATS). Een ATS is vooral geschikt voor bedrijven die veel sollicitaties verwerken. In plaats van dat iemand alle cv’s en brieven handmatig moet sorteren, gebruiken ze een ATS als digitale assistent voor personeelszaken:

Smart icon

Ruime ervaring met ATS-koppelingen

Smart icon

Begrip van recruitmentprocessen

Smart icon

Doormeten van Cost per hire

Smart icon

Volledig geautomatiseerde werkwijze

Programmeurs lachen met elkaar voor een bureau op kantoor.
Twee collega's staan en overleggen in een vergaderkamer op kantoor.

Applicant tracking

Een ATS automatiseert onder andere de volgende processen:

  • Het systeem verzamelt alle sollicitaties op één plek.
  • Het systeem kan vaak cv’s automatisch scannen op belangrijke woorden (zoals bepaalde vaardigheden of opleidingen).
  • Het systeem helpt managers en recruiters om kandidaten te vergelijken en te selecteren.
  • Het houdt ook bij in welke fase van de sollicitatieprocedure iemand zit (bijvoorbeeld: net gesolliciteerd, eerste gesprek, tweede gesprek, aangenomen of afgewezen).

Een ATS is dus een softwaresysteem dat bedrijven helpt om sollicitaties en kandidaten te beheren, zodat het overzichtelijker, sneller en efficiënter gaat.

API-koppeling tussen WordPress en ATS

Sollicitaties vinden vaak online plaats. Bij de koppeling van een WordPress website aan een ATS is het daarom van belang dat:

  • Alle vacatures automatisch vanuit het ATS op de website kunnen worden gepubliceerd
  • Alle sollicitaties, gekoppeld aan de juiste vacature in het ATS worden geschoten.

Dit is de basis van elke ATS koppeling die wij verzorgen.

Slimme uitbreidingen

Als de basisprocessen soepel lopen, is er vaak behoefte aan verdiepende technieken. Denk hierbij aan:

Cost per hire

Natuurlijk is het fijn om te weten wat een sollicitant kost, maar als je echt goed met je marketingbudgetten wilt omgaan, wil je weten waar de hires (de daadwerkelijk aangenomen kandidaten) vandaan komen. Dan is het van belang dat we de cost per hire kunnen doormeten.

Door een slim samenspel tussen de site, het ATS en Google Analytics kunnen we dit inzicht verzorgen. Dat geeft jou de mogelijkheid om precies daar je budget te spenderen waar de beste kandidaten te vinden zijn.

Verrijking van vacatureteksten

De vacaturetekst die uit een ATS komt beperkt zich meestal tot de inhoud van de vacature. Om een vacature aantrekkelijk te presenteren is echter meer nodig. Sfeerfoto’s, een goede werken bij tekst of een video voegen veel waarde toe.

We kunnen op basis van vacature kenmerken relevante website content aan de vacature koppelen. Zo maakten wij voor onze klant TMI een systeem dat automatisch sfeerfoto’s plaatst bij vacatures. Hierbij tonen we andere foto’s aan artsen dan aan medewerkers van een kinderdagverblijf. Voor beiden ontstaat zo een relevante omgeving met een zachte landing. Dus meer kans op succes!

Structured data

Een vacature is een gestructureerd post type. Er zijn veel kenmerken die door Google en Indeed kunnen worden herkend.

Wij koppelen de vacature kenmerken als bijvoorbeeld salarisindicatie, opleidingsniveau en aantal uur per week automatisch aan de juiste datavelden zodat voor de spiders een zeer leesbare vacature ontstaat. De content op een presenteerblaadje! Vooralsnog zorgt dit er gelijk voor dat je in Google for Jobs verschijnt.

Vacature feed

Alle aangeboden vacatures komen in een XML-feed te staan. Een dergelijke feed is nodig voor het adverteren op jobboards zoals Indeed. Vaak worden hier strenge eisen aan gesteld. Zo dient de tekst in de feed exact gelijk te zijn als op de pagina.

Wij zorgen ervoor dat de feed automatisch wordt gegenereerd op basis van de website content zodat die zo aantrekkelijk mogelijk, én in het juiste formaat wordt aangeboden.

E-mailalerts

Bij veel van onze klanten zien we een scheiding in werkzaamheden tussen recruiters en marketeers. Hierbij plaatst de recruiter een vacature in het ATS, maar is de marketeer verantwoordelijk voor de promotie daarvan.

Daarom sturen wij de marketeer een mailtje als er een nieuwe vacature wordt ingeladen op de website. Hij of zij kan dan gelijk kijken of de vacature te optimaliseren in voor SEO of advertising. Op deze manier blijft iedereen in zijn eigen tool werken, maar blijven er geen kansen liggen!

Ervaring die telt

Sturdy heeft ruime ervaring met ATS-koppelingen. Wij koppelden eerder deze systemen aan WordPress:

Efficiënt online recruitment en digitale wervingsoplossingen door Sturdy Digital voor de beste talenten.
Sturdy Digital logo, digitaal marketingbureau gespecialiseerd in recruitment marketing en employer branding, gevestigd in Nederland.
Voorkeur: alt text: Digitale marketing en webdesign door Sturdy Digital, specialist in effectieve online oplossingen voor groei en zichtbaarheid in Nederland.
Fotografie van het Sturdy Digital team dat samenwerkt aan digitale marketingstrategieën in een modern kantoor.

Sturdy asterisks
Ervaren webbouwers sinds 1999
Sturdy asterisks
Kies ook voor een website die voor je werkt
Sturdy asterisks
Een team van WordPress specialisten

Ik wil mijn ATS aan mijn WordPress website koppelen

Contact

"*" geeft vereiste velden aan

Ready to get sturdy?

Wil jij ook een website die écht waarde toevoegt? Bel Sturdy. Hij gaat graag met je in gesprek omtrent jouw digitale vraag. Je komt er hoe dan ook wijzer uit. Geen zorgen, geheel vrijblijvend én zonder beren op de weg.

  • Sturdy asterisks Ervaren webbouwers sinds 1999
  • Sturdy asterisks Kies ook voor een website die voor je werkt
  • Sturdy asterisks Een team van WordPress specialisten

Hoe kunnen we je helpen?

"*" geeft vereiste velden aan